Monday, July 13, 2009

Kenal Tok Wan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera Tok Wan nak ucapkan kepada semua adik-adik, abang-abang, anak-anak dan cucu-cucu Tok Wan sekalian. Wan, ni memang orang lama dah tapi kalau nak dikirakan baru sahaja nak kenal apa itu blog. Wan ni bukan apa, lepas ja Tok Aki meninggal dunia Wan tak tahu lagi macam mana nak teruskan hidup. Macam sudah berputus asa. Tapi, bila Wan fikir balik, tak ada guna juga kita nak tangiskan orang yang dah pergi. jadi, kita yang hidup ni perlu teruskan hidup dan beribadat dan beramal kepada Allah swt dan mendoakan orang yang kita sayang semoga berbahagia di sana. Aki pun pernah berpesan kat Wan.

"Wan, kalau aku mati nanti kau jangan lah sedih terus dan sia-siakan hidup kau. Buat lah sesuatu yang berfaedah dan bermanfaat, bukan sahaja untuk diri kau tapi juga untuk masyarakat
"

Jadi, Wan dah berfikir panjang dan secara rasional, ada baiknya kalau Wan berkongsi maklumat dan pengetahuan yang Wan ada dengan msyarakat di luar sana. Jadi Wan pun hasilkan laman blog Wan ni sebagai medium untuk Wan berkongsi input terkini yang boleh membina pemikiran dan juga berfaedah untuk dikongsi dengan semua pembaca. Wan tak kisah apa-apa isu sekalipun, seperti hiburan, politik, ekonomi, pendidikan, sukan, sains dan teknologi serta masyarakat amat suka wan ketengahkan. Jadi, Wan harap dan mengenali ramai kawan pembaca dan berdiskusi di laman blog Cerita Tok Wan ni. Selamat datang dan semoga kita dirahmati Allah.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin

About This Blog

Isu-isu Semasa
Perkongsian Pendapat
Pengalaman Hidup
Realiti Masyarakat
Karenah Politik
Pendidikan
Adat Dan Budaya
Bahan Bacaan
Masalah Agama
Cinta Dan Kasih Sayang

Lidah Tok Wan

"Ilmu tanpa amal dan perkongsian, ibarat si kaya dalam penjara. Hanya sia-sia...."

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP